Op Maat

Onze docenten wonen door heel Nederland en Vlaanderen. Ze komen graag bij u voor het geven van workshops, cursussen en begeleiding.
Hieronder staat een selectie uit de mogelijkheden. Elke workshop of cursus wordt in overleg met u op maat gemaakt.
Staat uw probleem er niet bij? Vraag gerust, er is veel (meer) mogelijk.

Taalactivering voor groep 1-2: 
Tijd voor poppenkast

Een lekker boost voor het zelfvertrouwen van de leraar: Zingend een verhaaltje tekenen! Interactief taalspel waarbij de juf of meester zingend een beeld tevoorschijn tovert en de kinderen interactief bij het spel betrekt. Succes verzekert.
Je hoeft hier niet voor te kunnen tekenen, je ontdekt vanzelf wel dat je het kunt!
Als workshop
Tijd 1.30 uur
max 12 deelnemers
Als cursus.
Tijd: minimaal 3 lessen van 1.30 uur, met opdrachten en terugkoppeling 
Met voor voor elke deelnemer een set instructiekaarten
Max 6 deelnemers 

Rekenactivering voor groep 3-5
Rekenpret 

Voor veel kinderen is rekenen saai. Na de eerste enthousiaste stappen op het rekenpad is voor veel kinderen de lol eraf. Dat hoeft niet! Met de tekenspellen uit Zinvol Tekenen met Kinderen tekenen kinderen de prachtigste mandala’s en krijgen ze spelenderwijs inzicht in mathematische begrippen. 
Als workshop
Tijd 1.30 uur
Max 12 deelnemers
Als cursus 
Tijd: minimaal 3 lessen van 1.30 uur, met opdrachten en terugkoppeling
Met voor voor elke deelnemer een set instructiekaarten
Max. 6 deelnemers

Emotieregulering (per leerjaar)
Omgaan met emoties

Niet praten maar doen: voor veel kinderen werkt dat toch het beste. Tekenspel waarmee emoties een plek krijgen. Van je af tekenen, tot rust komen, contact maken met gevoelens en behoeftes. Voor groepen waar emoties de boventoon voeren, ongeacht de oorzaak. 
Als workshop
Tijd 1.30 uur
Als cursus 
Tijd: minimaal 3 lessen van 1.30 uur, met opdrachten en terugkoppeling
Met voor voor elke deelnemer een set instructiekaarten.

Sociale vaardigheden ‘on the spot’ (vanaf groep 3)
Samenspel

Leer hoe je pedagogische situaties creëert met de groepsspellen uit Zinvol Tekenen met Kinderen. Zet kinderen in een situatie waarin ze samen een ruimte moeten delen, hun plek moeten innemen en rekening moeten houden met anderen en je kunt de kansen om iets te leren zo opscheppen. Zonder het spel te onderbreken help je een kind, geef je een hint of wijs je op een mogelijke oplossing.
Gezellig en verbindend.
Als workshop
Tijd 1.30 uur
Als cursus 
Tijd: minimaal 3 lessen van 1.30 uur, met opdrachten en terugkoppeling
Met voor voor elke deelnemer een set instructiekaarten.

Identiteitsontwikkeling (vanaf groep 7 t/m brugklas)
Wie ben ik, en wie ben jij?

Werken aan waardering. Groepsdruk, erbij willen horen en de beste willen zijn leidt vaak tot een schijnidentiteit. Maar kinderen willen vooral zichzelf en elkaar leren kennen om wie ze echt zijn. Dat geeft rust. Met gevarieerd tekenspel geef je kinderen aan zichzelf terug. Elke tekening is een spiegeltje en laat onvermoede kanten van het kind zien. Ophangen en kijken. Verbaas je en geniet van zoveel diversiteit. Zo leren ze zichzelf én de ander aan alle kanten kennen.
Als workshop
Tijd 1.30 uur
Als cursus 
Tijd: minimaal 3 lessen van 1.30 uur, met opdrachten en terugkoppeling
Met voor voor elke deelnemer een set instructiekaarten.

Plannen en organiseren (vanaf groep 7 t/m brugklas
Mandala’s in alle soorten en maten

Een belangrijke vaardigheid voor succes op school is de taakbereidheid. Die neemt toe naarmate iemand een taak gemakkelijker overziet en systematischer kan werken. Mandala’s maken helpt bij het verwerven van juist deze vaardigheden. Het zelf ontwerpen stelt het ruimtelijk inzicht op de proef en het inkleuren je geduld en doorzettingsvermogen. Trots als een aap neemt het zelfvertrouwen zienderogen toe.
Als workshop
Tijd 1.30 uur
Als cursus 
Tijd: minimaal 3 lessen van 1.30 uur, met opdrachten en terugkoppeling
Met voor voor elke deelnemer een set instructiekaarten